Vores profil

Børnehuset Firkløveret er en del af område Asgård/kirstinedal, som udover Børnehuset Firkløveret også tæller 5 andre dagtilbud.
I Børnehuset Firkløveret har vi både en vuggestue- og børnehaveafdeling normeret til 117 børn. Vi har 4 vuggestuegrupper, hvor alle grupper har børn i alderen fra 0-3 år. I børnehaven er der 3 grupper i alderen 3-6 år. De ældste børn er børn, der starter i SFO den 1. april det år de fylder 6 år.
Vi er optaget af og har særlig fokus på natur/udeliv, børnefællesskaber, bevægelse, inklusion og barnets sproglige udvikling. Alle fem parametre betyder en stor del for barnets generelle trivsel og udvikling. Vi har valgt vores fokuspunkter og profil ud fra, at vi ønsker at give børnene en så oplevelsesrig, lærerig, tryg og udviklende hverdag som muligt, når de er med os i Firkløveret. Vi ønsker bl.a. at styrke børnenes selvværdsfølelse, dannelse, kreativitet, nysgerrighed, samvær med andre, motorik og sprog. Vi arbejder med anerkendende pædagogik for at støtte det enkelte barn i netop deres udvikling. Ved at se og høre det enkelte barn med en positiv og anerkendende holdning, får barnet de bedste udviklingsmuligheder.
Vi bryster os af at være en institution med en naturprofil og have det Grønne flag. Derfor har vi et tæt samarbejde med en naturvejleder og friluftrådet. En stor del af vores hverdag er udenfor med leg og aktiviteter, samt ture i lokalområdet.
I Firkløveret har vi madordning, hvor maden laves og tilberedes i vores eget køkken. Der tilbydes morgenmad, formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad. Vi lægger vægt på at maden indtages i rolige og harmoniske omgivelser, hvor fokus mellem voksne, børn og mad er i højsæde under måltidet.