Procedurer og strategier

Kommunikationsstrategi i Børnehuset Firkløveret

I forbindelse med indførelsen af AULA som kommunikationsplatform i Børnehuset Firkløveret, har AULA-gruppen udarbejdet en overordnet kommunikationsstrategi.

• Alt skriftlig kommunikation til og fra forældre foregår via AULA.
  • Når der kommunikeres med enkelte forældre, foregår dette via ”beskeder” i AULA. Indholdet i beskeden skal være kort og præcis. Ved akutte situationer ringer personalet til forældre.
  • Når der kommunikeres til mange forældre, foregår dette i ”overblik” i AULA.
  • Vi har en forventning om at alle forældre er på AULA og orienterer sig i beskeder/overblik hver dag.
  • Forældre grupperes ud fra deres barns placering i Firkløveret, så forældre kun modtager relevante beskeder/opslag i forhold til deres eget barn. F.eks. stuevis eller hvis barnet er i en naturgruppe, motorikgruppe osv.
  • Diverse opslag med deadlines, f.eks. i forhold til ferier, skal ud to uger før svarfrist, så forældre kan nå at planlægge herefter.
  • Når forældre skriver til personalet, skal de have hurtigt svar. For at sikre denne proces skriver forældre til alle medarbejdere på stuen og ikke kun en enkelt medarbejder. Derfor skal alle medarbejdere gå på AULA mindst en gang dagligt.
  • Personalet bestræber sig på at skrive om aktiviteter på tavlen ved døren eller i bogen et par gange om ugen.